5 טיפים להפקת סרטי תדמית לעסקים - תמונה מ אנימייד - סטודיו לאנימציה

5 טיפים להפקת סרטי תדמית לעסקים

5 טיפים להפקת סרטי תדמית לעסקים

האינטרנט מהווה פלטפורמה נפלאה, שבה ניתן לשלוח מסרים מוסרטים ומצולמים עם עלויות הפצה זניחות. רוצים שגם לכם יהיה סרט תדמית שיקדם את העסק שלכם דרך הפייסבוק, היו טיוב, האתר שלכם או פלטפורמה אחרת? קבלו 5 טיפים מובילים לצורך הפקת סרטי תדמית לעסקים, עם תוצאות מיטביות.

1.      לא להאריך כשאפשר לקצר

סרט תדמית עסקי יכול להיות מצולם או מונפש. לכל שיטה יש יתרונות ויש חסרונות, אך יש עיקרון שתמיד יהיה נכון. סרטוני אנימציה לעסקים או סרטונים מצולמים קצרים יהיו עדיפים כמעט תמיד ביחס לסרטונים ארוכים. לצופים כיום יש טווח קשב יחסית קצר. אם רוצים להעביר מסרים שונים ומגוונים, עדיף להעביר אותם בצורה ממוקדת וקצרה, בסדרה של סרטונים. סרט שהצופים נוטשים אותו באמצע מותיר רושם שלילי. סרטון קצר ש"תופס" את העין, מעורר סקרנות, עניין ורצון לדעת יותר.

2.      ערכי הפקה גבוהים

נכון, אף אחד לא מצפה מסרט תדמיתי להיות מופק ברמה של שובר קופות הוליוודי, אך זה לא אומר שהוא יכול להרשות לעצמו להיות חובבני. האמת היא שכיום ניתן להגיע לתוצאות טובות וערכי הפקה גבוהים, גם ללא צורך בהשקעה של הוצאות גבוהות במיוחד. חשוב שהסרט יהיה מואר היטב, הוא צריך להיות תמיד מפוקוס, כדאי להוסיף לו כתוביות, לציין את שמות האנשים שמופיעים בו אם זה רלוונטי (למשל שם המנכ"ל, שם הממציא).

3.      להכין תסריט, לא לאלתר

לא נכון להתייחס אל הפקת סרטי תדמית כמו אל פוסט מצולם מזדמן שעולה לפייסבוק. אם צילמתם בעצמכם המלצה של לקוח והעליתם לפייסבוק, זה בסדר גמור אם רואים אותנטיות ואם אין תסריט מוכן מראש. למעשה, זה לפעמים אפילו עדיף. אבל בסרטי תדמית, כל מילה שנאמרת צריכה להיות במקום. המסרים צריכים להיות חדים, מדויקים, לא משפטים שנתונים לפרשנות. במילים אחרות, תמיד חייב להיות מאחורי הצילום תסריט שבו ברור לדובר או לקריין מה צריך לומר ואפילו באיזו אינטונציה. מכיוון שנהוג בסרטים כאלה לצלם בעלי תפקידים בעסק ולאו דווקא להביא שחקנים מנוסים, התסריט צריך לעזור להעביר את המסרים.

4.      הצגת יתרונות מרכזיים

סרט מצולם או סרטוני אנימציה לעסקים צריכים להציג את העסק, על יתרונותיו הברורים. התדמית, חשוב שזה יהיה ברור, חותרת להשיג אצל הצופה רושם חיובי ומזמין. לפני ההפקה, חשוב להגדיר היטב את כל היתרונות המרכזיים, ועדיף שהם יהיו כמה שיותר מיוחדים. עדיף להסתכל על הדברים מבחינת נקודת מבטו של הלקוח, ולהבהיר אילו יתרונות יקבל הלקוח כשיפנה לעסק.

5.      פתיח וגינג'ל

הפקה של סרט תדמית תיראה מאוד מקצועית כאשר מוסיפים בתחילה פתיח. הביאו בחשבון שפתיח טוב מושך את העין ויוצר אחידות בין הסרטון הנוכחי לבין סרטים קודמים וסרטים עתידיים. בנוסף, כדאי להוסיף פס קול טוב או לכל הפחות ג'ינגל קליט.