הפקת סרטי אנימציה

סרטי אנימציה לעסק או סתם בשביל הכיף הם תמיד מעניינים, מיוחדים ויפים. אנו נפיק סרטון אנימציה במקצועיות.

כמה יעלה לכם סרטון אנימציה לקידום העסק?

זו השאלה מספר 1 שאנחנו מקבלים כל הזמן. וזה נהדר.

המשמעות היא שהמבקרים שלנו רואים ערך בסרטונים מונפשים שאנחנו יוצרים והם חושבים שהעסק שלהם יכול לעשות שימוש רב בנכסי מדיה כאלה. זו הסיבה לכך שהם מבקשים לדעת מה המחיר.

אבל הסרטון שאתם מבקשים לדעת מה מחירו אינו קיים עדיין. לא אתם ולא אנחנו יודעים בדיוק כמה שניות הוא יארך, כמה סמלים או תווים יופיעו או כמה סצינות הוא יכיל בדיוק.

יש לבדוק את כל הפרמטרים והתכונות הללו במהלך תהליך הפיתוח מכיוון שהסרטון שאתם מחפשים זקוק לכך כדי להתקיים ובתנאי שיהיה נהדר וייחודי.

אופי פיתוח הוידאו

פיתוח הוידאו דומה מאוד לפיתוח אפליקציות לאתר או לנייד: ניתן לקבל החלטות מסוימות רק במהלך הפיתוח. בגלל זה, לא מעט דברים (ניסוחים, עיצובים ואפילו קונספט) יכולים להשתנות תוך כדי תנועה, וזה בסדר. אין דרך לצפות את כל הדברים מראש. זו מסקנה שהגענו אליה לאחר 11 שנות ניסיון בהפקת וידאו ואנימציה.

לפיכך, הדבר החשוב ביותר שאפשר להציע במצב כזה הוא [תופים]: גמישות!

כאן יש לנו חדשות טובות: אנו ניגשים לפרויקטים ומציעים את שירותינו לפי מתודולוגיה זריזה – כדי להציע זרימת עבודה גמישה מאוד.

החיסרון של זה הוא שאנחנו לא יכולים לומר לכם בדיוק איזה סכום יעלה כל העסק הזה עד לרגע האחרון. ממש כמו שאתם לא יכולים לדעת כמה סבבי תיקונים תרצו עבור הסצינה השלישית (שעדיין לא קיימת) של הסרטון.

לגבי החיסרון הזה, יש לנו חדשות טובות נוספות. אם יש לכם תקציב קבוע/מוגבל לפרויקט שאינכם רוצים לחרוג ממנו, שתפו אותנו בסכום זה. לאחר מכן נעבוד אתכם יחד תוך שימוש בסכום הקבוע כך שהוא יושקע בתבונה בשירותים ובמשימות השונים, בהתאם למטרות ולצרכים שלכם.

אז מהם השירותים והמשימות העיקריים?

שירות פיתוח הוידאו עשוי משירותים ומשימות קטנים יותר שניתן להפריד ביניהם כך:

גילוי, סיפור, ויזואלים, תנועה, אודי ועטיפה.

1) גילוי: גילוי חזון וצרכים (קביעת יעדים או היכרות עם מטרות, היכרות עם המוצר, המותג/ים, קבוצת יעד; סקופ, טרום ייצור, מחקר).

2) סיפור: פיתוח תסריט/קונספט/סטוריבורד (כולל קופירייטינג לטקסט המוצג ו/או קריינות).

3) ויזואלים: חקר, תכנון והשלמת גרפיקה (ובדיקתם לצורך הנפשה).

4) תנועה: חקר אנימציה, יצירת טיוטות אנימציה וסיום האנימציה והתזמונים.

5) אודיו: מחקר-ניהול-הקלטה ועריכה של כישרון קולי של קריינות, טיפול במוזיקה ואפקטים קוליים.

6) סיכום כל האמור לעיל לכדי חבילה גמורה: הפקה, ניהול פרויקטים/חשבונות וייעוץ מתחילתו ועד סופו, ניהול עדכונים/שינויים, ייצוא וכו'.

חשוב להזכיר שלא מדובר בזרימת תהליכים, וגם לא ברשימת משימות ממוינות לפי עדיפות. כל משימה יכולה להיות חשובה לא פחות; ועל כולם לעבוד אחד עם השני ולשרת מטרה אחת בלבד: פיתוח מוצר נהדר.

האם ניתן לקבוע תמחור על ידי שירותי מפתח אלה?

בהנחה שאין לכם שום דבר (תסריט וידאו מוגמר, עיצובים קצרים, גרפיקה, אנימציות או קבצי שמע מוקלטים) שמוכן לייצור וידאו, אז כן, אנו יכולים להציע מחירים כלליים בנושאים הספציפיים האלה. 

כשאתם רואים אילו שירותים ומאמץ נכנסים לסרטון אחד – אתם מבינים שלא תוכלו לעשות את זה בעצמכם. סרטון אנימציה זקוק לבמאי, מעצב, מפיק, מספר סיפורים, אנימטור 2D ו/או תלת מימד, מנהל פרויקטים ותפקידים רבים נוספים.

בדרך כלל, סרטון אנימציה ייחודי מסוג זה לוקח 70-150 (או יותר) שעות עבודה עד לפיתוח המוצר המוגמר.

האם זה שווה את זה?

לעתים קרובות, יותר מכפי שאתם חושבים, ולכן התשובה היא כן.

מכיוון שסרטון טוב הוא מרתק, מעורר סיפורים לחיים ויש לו האת היכולת להסביר רעיונות מורכבים בקלות, הוא מצליח למקד חושים רבים של הקהל (חזותי, אודיו, רגשי, מילולי) בבת אחת.

אבל זה לא מספיק כדי להפוך את תוכן המדיה של המוצר למעולה אם אתם מעוניינים שהוא יצליח לטווח הארוך. החזר ה-ROI או החזר ההשקעה תלוי גם בהפצה ובשימוש של הסרטון שלכם.

אתם רוצים כמה שיותר חברים בקבוצת היעד שלכם (משתמשים, לקוחות, לידים, מבקרים וכו') שיוכלו לראות את הסרטון שלכם. אז קדימה, שימו אותו באתר שלכם, בדפי הנחיתה, בדף הפייסבוק, בערוץ היוטיוב וצרו מודעות וידאו באמצעותו (פייסבוק, יוטיוב וכו'). הביאו אותו לתערוכות או לאירועים, השתמשו בו ככלי מכירות בפגישות, במצגות, ואף שלחו אותו לעיתונות.

נכס מדיה כזה הוא בדיוק כמו כל נכס אחר: עליכם להשתמש בו. אבל כדי להפיק את המרב ממנו, הנכס צריך להיות נהדר מלכתחילה. סרטון רע לא יחזיר את השקעת פיתוחו והפצתו, לא משנה כמה קשה יהיה להפיץ אותו. למעשה, זה רק יפגע בעסק שלכם.

אוקיי, אבל.. מה אם אין לכם את הסכום הנדרש להפקת סרטון אנימציה איכותי שמיוצר לחלוטין מאפס?

כאמור, הגמישות היא ההצעה מספר 1 שלנו. אנו חושבים שהגמישות הנכונה בהפקת וידאו היא כזו שאינה משפיעה על האיכות, אלא משפיעה על הייחודיות במקום זה.

אנו יכולים להציע לכם פתרונות מלאי ותבנית לסרטונים שלמים, או רק לסצנות בודדות, דמויות או איורים מסוימים.

ולסיכום…

אז כמה עולה סרטון אנימציה כזה? מה עוד נוכל לומר מלבד הביטוי הפופולרי – "זה תלוי"? (וזה תלוי בעשרות גורמים!).

זה תלוי בכמה כסף תרצו להוציא על זה בסך הכל, בכמה חשוב הסרטון הזה לעסק שלכם, בכמה אנשים מקבוצת היעד שלכם היו רואים את הסרטון, בשירותים/משימות שהייתם צריכים שנבצע ובכמה זמן אורך הפיתוח.